Sunday, May 15, 2011

16 May tiba lagi...

Alhamdulillah...


Pada tarikh ini, bersamaan 17 Ramadhan 24 tahun yang lampau...

Allah telah mengizinkan hambaNya ini dilahirkan ke dunia oleh satu-satunya hamba Allah bergelar ibu, yang dikurniakan secebis kecil kasih sayang dari lubuk Ar - Rahman, Yang Maha Penyayang untuk anaknya...

Berkat kasih sayang itu, diri ini berjaya dibesarkan dan dipelihara dengan serba serbi kecukupan hasil tungkus-lumus Sang Ayah yang sama- sama memastikan diri ini lengkap dan sempurna sebaik mungkin.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah..

Jarang sekali diri bersyukur, sebenar- benar syukur atas segala nikmat yang Allah berikan.

Nikmat terbesar pada saat ini adalah masih lagi bergelar Muslim, mengucap dua kalimah syahadah dan masih beriman pada-Nya.

Masih mampu beribadah pada-Nya..

Masih bernafas untuk memohon taubat dari-Nya..

Masih kuat untuk berusaha mencari redha-Nya..

Semoga Allah panjangkan umur dalam kenikmatan iman dan kemanisan amal..

Jauhkan kami dari azabMu yang pedih..

Bantulah kami menjadi hamba-Mu yang bersabar, bersyukur dan bertaqwa kepada-Mu..

Kurniakan kami kecemerlangan setinggi- tinggi kecemerlangan dalam peperiksaan yang telah dan bakal kami hadapi..

Ameen ya rabbal a'lamin..

**********************************************************
Entri di bawah ditulis setahun yang lalu pada tarikh yang sama.

Bezanya tahun ini, saya tidak 'unpublished' tarikh hari jadi saya seperti tahun lepas, sebaliknya saya mengambil insiatif membalas setiap komen, ucapan dan doa mereka yang meninggalkan komen mereka.

Mengapa?

Kerana saya ingin mendapatkan seberapa banyak mungkin kata- kata motivasi terutamanya doa mereka untuk di'amin'kan..

Berada dalam bulan peperiksaan di Tahun 4 memang sangat mencabar. Dan saya memerlukan semangat dan doa antum semua untuk terus bertahan dan berusaha di medan imtihan ini.

JZKK kepada semua ~ =)

____________________________________________

16 MAY 2010

.....Saya telah 'unpublished' tarikh hari jadi saya di Facebook kerana berdasarkan pengalaman tahun lepas, wall FB dipenuhi dengan ucapan..serabut FB dibuatnya..

Ada yang tidak pernah saya kenali, perempuan boleh lagi diterima tetapi jika lelaki, mungkin saya kurang selesa. Tambahan jika ia datang dari mereka yang di alam realiti tidak pernah bertegur sapa tiba-tiba terangkat rasa malu apabila di alam maya.

Jadi, semenjak awal Mei tarikh itu lenyap dari FB. Hanya mereka yang mengenali dan tahu tarikh tersebut akan mengingati saya pada tarikh 16 May.

**********************************************

( KLIK untuk Entri penuh.)

No comments:

Post a Comment